Socialdemokraterna i Örebro söker ombudsman

24 juni 2019

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Vi söker en ombudsman som vill vara med och utveckla och stärka socialdemokratin i Örebro och som kan leda vårt utvecklingsarbete. Vi är vana att ligga i framkant när det gäller såväl kampanjarbete som dialogarbete och medlemsutveckling. En position vi vill behålla. Med vår idétradition som grund har vi ett starkt fokus på förnyelse och förändring. Vi har ett tillåtande klimat för att pröva nya arbetssätt. Vi söker dig som är drivande, engagerad och redo att tillsammans med ordförande, styrelse, förtroendevalda och medlemmar leda arbetet för en starkare socialdemokrati.

Dina värderingar finns i den demokratiska arbetarrörelsen. Vi fäster i rekryteringen stor vikt vid tidigare erfarenhet av politiskt arbete och en stark koppling till fackföreningsrörelsen samt erfarenhet från arbete inom idéburna organisationer. En del av arbetet innebär strategiskt stöd till S-föreningar och förtroendevalda.

Andra viktiga uppgifter är samverkan med olika delar inom arbetarrörelsen och med fackliga organisationer. Ett bra nätverk är därför meriterande.
Vi söker någon som med ett positivt och entusiasmerande ledarskap kan få andra människor att växa, med inriktning på att utveckla organisationen. Arbetet kräver att du är flexibel och strukturerad. Du bör även ha god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt samt ha en vana att hantera mediekontakter.

Fokus kommer ligga på att öka verksamheten och få fler människor engagerade för de socialdemokratiska idéerna. I arbetet ingår också att sköta organisationen med bland annat administration och ekonomi, styrelsemöten samt medlemsmöten.

Den vi söker

• har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• arbetar självständigt i dialog med andra
• har B-körkort och tillgång till bil
• har god erfarenhet av politiskt, fackligt eller annat folkrörelsearbete
• har god web- och datorvana
• delar arbetarrörelsens värderingar

Anställning
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, enligt kollektivavtal. Arbetstiden är oreglerad då arbete på kvällar och enstaka helger förekommer. Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan och frågor
Du är välkommen med din ansökan senast den 5 augusti 2019. Bifoga CV samt personligt brev till Socialdemokraterna i Örebro, Stortorget 19, 702 04 Örebro eller orebro@socialdemokraterna.se
Frågor besvaras av ordförande i Örebro Arbetarekommun Irén Lejegren per telefon eller SMS på 070-663 19 75